Neurominder
Neurominder
Neurominder a apărut din nevoia de a-i oferi propriului copil hipersensibil instrumente de ajutor în adaptarea la provocările societății și ale sistemului de învățământ și a oferi suport pentru alți părinți și copii în povestea lor.
Neurominder se concentrează pe stări, emoții și gânduri.
Fiecare om are propriul său fel de a fi, de a gândi și a simți. Fiecare are înclinațiile sale sau lucruri cu care nu rezonează, ori le respinge. Nu există un mod corect de a fi. Nu există un mod corect de a gândi. Există un mod unic de a fi și gândi, propriu fiecărui individ. Nu există două creiere identice, două creiere care să funcționeze la fel.
Ceea ce urmărește Neurominder este încurajarea acestei diversități. Îi spunem Neurodiversitate. Fiecare individ are dreptul și nevoia de a se manifesta pe sine însuși, în cea mai potrivită și bună versiune a sa.
Suntem unici și ne dorim să fim apreciați pentru această unicitate.
Avem nevoie să fim unici și să ne simțim bine cu asta, pentru că doar așa putem aduce plus valoare oriunde am fi și orice am face. Această unicitate și diversitate nu propune un piedestal individualității. Suntem unici, dar suntem ființe sociale și avem nevoie de comunicare și colaborare. Avem nevoie să ne sprijinim și să ne apreciem diversitatea și să folosim asta ca pe o putere adusă la comun, în ideea unei conviețuiri cât mai armonioase.
Pentru a încuraja și susține funcționarea optimă a creierului în spiritul propriului potențial, care să contribuie la această diversitate prin unicitatea sa, e nevoie să îl stimulăm pentru a-i întreține atât capacitatea, cât și longevitatea.
Creierul are posibilitatea de a se adapta diverselor scenarii care i se propun. E capabil de asta făcând conexiuni noi, adaptate stimulilor care i se oferă. Se numește Neuroplasticitate. Și e valabilă la orice vârstă, în orice context.
Pentru a lucra la această plasticitate și a o integra în paradigma diversității, Neurominder mizează pe alte trei concepte: Neurocoaching, Neuroartă și Neurosocial.
concept: Neurodiversitate
Prin Neurodiversitate descriem faptul că oamenii sunt unici în modul în care gândesc, simt și acționează. Asta include abilitățile cognitive, emoționale, lingvistice și sociale și alte caracteristici personale.
Explorarea neurodiversităţii este valoroasă pentru a înţelege și accepta modul în care oamenii diferă şi cum aceste diferenţe se potrivesc în societate. Explorarea neurodiversităţii poate duce la un raport nou în relația cu educația.
Etichete precum „normal” și „special” nu ajută pe nimeni în mod real. În schimb, putem învăța să recunoaștem că fiecare persoană are un potențial unic și ritmuri individuale care trebuie să fie hrănite și apreciate.
concept: Neuroplasticitate
Ceea ce avem în creier, legăturile noastre neuronale, sunt în permanentă dinamică. Faptul că pierdem unele legături neuronale nu înseamnă că nu se mai fac altele. Legăturile existente nu determină un mod unic, de neschimbat, al funcționării creierului. Chiar și la vârste foarte înaintate creierul are capacitatea de a genera noi legături neuronale.
Asta înseamnă că gândirea nu este și nu trebuie să fie fixă. Fiecare creier evoluează în funcție de ceea ce facem, se adaptează, este maleabil și poate fi antrenat în diverse feluri. Un creier întreținut ne poate aduce beneficii extraordinare și chiar surprize plăcute pe parcursul vieții.
E vorba de Neuroplasticitate. Neuroplasticitatea nu înseamnă că ne schimbăm personalitatea, sau că dintr-o dată devenim altceva decât suntem, ci că fiecare creier poate învăța și explora lucruri noi, poate descoperi noi moduri de a funcționa și a acționa.
concept: Neurocoaching
Toți ne dorim un creier sănătos, activ, dinamic, capabil să facă față provocărilor vieții, dar fără supraîncărcare și toate neajunsurile derivate din dezechilibre, presiune sau suprasolicitare.
Ne dorim un creier care să învețe eficient, deoarece cu toții învățăm! Avem nevoie s-o facem și o facem tot timpul, chiar dacă nu ni se pare. Pentru că a învăța nu este o acțiune specifică rolului de elev, sau de discipol, ci e modul de funcționare al creierului pentru a putea furniza ulterior feedback-ul necesar supraviețuirii eficiente.
Neurocoaching-ul oferă îndrumare și suport în acest vast drum al învățării. El integrează principiile specifice ghidajului de coaching cu un plan de antrenament neuronal. Altfel spus, Neurocoaching înseamnă asocierea dintre consiliere și Neurofeedback.
concept: Neurosocial
Fiecare dintre noi experimentează viața prin prisma a două mari referințe: identitatea individuală și identitatea socială. Putem să ne antrenăm creierul pentru a fi ființe sociale mai bune?
Da. Antrenându-ne creierul pentru a funcționa mai bine la nivel individual, contribuim la creșterea calității vieții în comunitate. O calitate crescută a societății contribuie la bunăstarea individuală.
Prin Neurosocial înțelegem relația de interdependență și influență reciprocă dintre individ și societate, antrenăm indivizi și formăm comunități cu scopul de-a crește calitatea vieții.
concept: Neuroartă
Învățăm despre viață prin artă. Încă de mici copii înțelegem cum funcționează viața, principiile fundamentale de relaționare, valorile de bază, morala și limitele prin povești.
Povestea este mediatorul dintre spiritul ludic și realitatea brută a vieții. Iar povestea poate fi livrată sub diverse forme: literatură, pictură, sculptură, teatru, film, muzică și chiar arhitectură. Toate acestea sunt arte și toate ne ajută să învățăm.
Neuroarta este practica de a ne îmbunătăți, de a ne optimiza funcționarea creierului, de a-l antrena în spiritul creativității și gândirii critice, generând noi semnificații și noi conexiuni neuronale, prin actul artistic.
Platformă socială de interacțiune, învățare, joacă și stimulare a creativității
Platformă socială de interacțiune, învățare, joacă și stimulare a creativității
Neurominder propune diverse activități de stimulare, pentru a integra în viața curentă cele cinci concepte. Bee Mind este pălăria sub care funcționează proiectele Neurominder: Plan Bee, Teen Z, Explora, Open Eye Hub.
Prin aceste proiecte, Bee Mind înglobează o varietate de activități de grup pentru a ajuta la dezvoltarea abilităților socio-emoționale pentru copii, adolescenți și părinți deopotrivă. Aceste activități sunt concepute pentru a fi distractive și captivante, în timp ce predau copiilor lecții importante de viață. Exemple de activități includ jocuri de rol, povestiri și proiecte de artă și explorare urbană.
Așadar, Neurominder este un studio unde-ți antrenezi creierul să funcționeze la parametri optimi, locul unde este încurajată liniștea mentală și sănătatea creierului.
Cine este Mădălina?
Cine este Mădălina?
CINE sunt? CE fac? CUM fac? Toată viața am căutat răspunsuri, explorând versiuni potrivite cu diversele momente pe care le-am traversat. De-a lungul anilor, m-am ocupat de domenii atât de diverse precum pedagogia, dreptul și antreprenoriatul, ajungând în prezent să mă concentrez pe consiliere, educație și antrenament neuronal.
Experiența de a fi mamă mi-a reaprins pasiunea pentru a preda și a inspira inimi și minți. Efortul copilului meu de a se adapta la așteptările educaționale, tipice și deloc flexibile, din România și de a depăși obstacolele sociale și emoționale ale mediului școlar, mi-a dat impulsul de a construi Neurominder.
Centrul a fost conceput având în vedere părinții și copiii care se confruntă cu probleme similare, fiind un spațiu social în care urmărim dezvoltarea bunăstării fizice, emoționale și mentale, în care explorăm și îmbrățisăm neurodiversitatea!
Fiind o persoană adaptabilă, cu un interes puternic în explorarea complexității comportamentului uman, am convingerea că învățarea ar trebui să fie o activitate pe tot parcursul vieții. Explorez modul în care tehnologia ne poate ajuta creierul pentru a obține cele mai mari beneficii posibile pentru sănătatea emoțională, fizică și mentală.
Printr-o varietate de strategii, inclusiv activități ludice și creative, încurajare, consiliere și mentorat academic, urmăresc să îmbunătățesc funcția creierului și să promovez autoreglarea emoțională și cognitivă la copii și tineri. Având la dispoziție instrumente avansate, precum terapia neurofeedback, pot îndeplini acest obiectiv cu mare subtilitate și eficiență.
Călătoria mea academică a început la Colegiul Național Pedagogic „Elena Cuza” din București, obținând o dublă specializare în învățământ: învățător – educator.
După absolvire, m-am titlularizat și mi-am început cariera în învățământul public obținând și gradul didactic definitivat în 2004.
După o perioadă în învățământul public, mi-am îndreptat atenția către învățământul privat, unde am dobândit cunoștințe extinse despre metode alternative de educație și importanța învățării pe tot parcursul vieții.
În același timp, mi-am finalizat studiile de Drept și, ulterior, un master în Sociologie, cu accent pe Administrarea Comunitară a Justiției, de la renumita Facultate de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București.
Dorința mea de a învăța continuu m-a determinat să mă înscriu într-un program de „fellowship” în Științe Sociale la King`s College London între 2008-2010, unde am lucrat și ca „teacher assistant” într-o școală comunitară din Londra.
După ce m-am întors în România, am pătruns în lumea antreprenoriatului și am explorat diverse căi în domeniul creativității și designului.
De asemenea, am acumulat experiență în suport juridic și management profesional.
Din 2022 sunt dedicată profesiei de neuroterapeut certificat de Institutul Neurofeedback România. Sunt specializată în Neurofeedback ILF non-invaziv și îmi ofer serviciile sub supervizare Neurofeedback România și Bee Medic GmbH Germania.
În prezent îmi ofer serviciile de neurocoaching în cadrul NeuroMinder, o platformă socială pentru dezvoltarea personală care abordează echilibrul emoțional, fizic și mental optim fiecărei persoane prin prisma neurodiversității.